czwartek, 13 grudnia 2012

Jak pielęgnuję swoje paznokcie i dłonie:)



Wiele z Was pytało mnie jak pielęgnuję swoje paznokcie, postanowiłam więc napisać co nieco o tym. Nie mam niestety  magicznej receptury na to, aby Wasze paznokcie wyglądały zdrowo i pięknie. Zdziwicie się pewnie, ponieważ moja pielęgnacja dłoni i paznokci jest całkiem zwyczajna i oczywista.
Stan zdrowia organizmu jest istotnym czynnikiem mającym wpływ na kondycję paznokci. Jeżeli macie paznokcie łamliwe, kruche, to może oznaczać, że brakuje Wam po prostu witamin i składników mineralnych. U mnie to raczej jest uwarunkowane genetycznie.
Kształt płytki paznokcia mam niemal identyczny jak moja babcia. 
Wiecie co jest najlepsze? Babcia ma 86 lat, a do teraz ma śliczne paznokcie, spiłowane w kształt migdała i pomalowane klasyczną perełką. 
Mocne paznokcie zatem odziedziczyłam po niej.:)
Niestety nie wszyscy mają takie szczęście.:(
Jeżeli chcecie mieć piękne paznokcie stosujcie dietę bogatą w magnez, cynk, krzem, żelazo, wit.A, witaminy z grupy B.

  • ziarna zbóż, płatki owsiane
  • produkty mleczne
  • czekolada ( w granicach rozsądku );)
  • ryby i owoce morza, tran
  • kiełki soi, pestki dyni i słonecznika
  • marchew, pietruszka, buraki
  • szpinak, sałata
  • orzechy
  • wątróbka
  • sery
  • pomidory, papryka
  • brokuły, szpinak, brukselka, kukurydza
  • banany
To podstawa!!!!!

Na rynku mamy mnóstwo preparatów pielęgnacyjnych, najróżniejsze odżywki.

Jeśli chodzi o moją pielęgnację to wygląda ona następująco.





Po usunięciu lakieru do paznokci ( obecnie używam zmywacza w żelu z Donegal o zapachu mango - nie wysusza paznokci i skórek ), odsuwam skórki kopytkiem i wycinam cążkami. Do zmiękczenia skórek używam specjalnego preparatu.
Podobno wycinanie nie jest wskazane, ale mi bardzo przeszkadza jak odstają.




Pilnikiem średnioziarnistym 100/180, lub szklanym piłuję paznokcie. Boczne brzegi paznokcia piłuję tak,  aby lekko zwężały się. Przez co paznokcie nie wyglądają jak łopaty.
Lubię mieć długie paznokcie, ale bez przesady. Zbyt długie paznokcie też mogą wyglądać nieestetycznie, wręcz obrzydliwie.
Po spiłowaniu paznokci, pilnikiem drobnoziarnistym >240 wygładzam  płytkę paznokcia, również posiadam bloczek polerski do polerowania i wygładzania.



Jeśli maluję paznokcie, to najpierw nakładam bezbarwny lakier bazowy ( nie mam jakiejś ulubionej firmy ). Aplikacja lakieru kolorowego jest wtedy lepsza, no i  baza przedłuża  jego trwałość. A na koniec  top coat.
Po malowaniu czas na oliwkę do skórek ( ta co mam pachnie kokosem ). 
Sprawia, że skórki są nawilżone i miękkie.


Po lewej oliwka, po prawej preparat do zmiękczania/usuwania skórek.

Co jest bardzo ważne, codziennie dwa razy dziennie staram się kremować dłonie. 



Jeśli zmywam naczynia, czy też mam styczność z produktami chemicznymi do czyszczenia, to zawsze używam rękawic!!!!!






Jak widać moja pielęgnacja, to standard. Nic nadzwyczajnego! :)

Pozdrawiam!:)

14 komentarzy:

  1. ;o moje marzenie- aby mieć takie paznokcie!

    OdpowiedzUsuń
  2. ja nie używam rękawic, nie wygodnie mi myć, ale staram się kupować płyny jak np. Pur który dba niby o nasze dłonie, coś w tym jednak jest

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy post :) Teraz już wiem jak pielęgnować swoje paznokcie. Może nie będą mi się tak łamały ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie używam rękawić bo w rękawicach nie potrafię sprzątać ;) śliczne masz pazurki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. chyba nigdy nie przestanę Ci zazdrościć takich paznokci. ale faktycznie pielęgnacja standardowa. chyba skorzystam z rady i zacznę częściej jadać te produkty, które wypisałaś, bo mi się strasznie łamią...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiednia dieta jest bardzo ważna.:)

      Usuń
  6. śliczne pazurki- śliczny ten granatowy lakier ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Justynko paznokcie masz rewelacyjne! godne pozazdroszczenia! ja niestety mam swoje ogryzki bardzo miękkie i łamliwe, często się rozdwajają i nic na to nie poradzę :( W rodzinie też wszystkie kobity mają słabe paznokcie- więc mam i ja :(
    Zawsze masz je ślicznie pomalowane i aż Ci zazdroszczę...kształt, długość i jeszcze świetne pomysły by je pomalować i ozdobić! Super!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję wszystkim za komentarze!:)